Регионални центар Смедерево

Serbian English
Сa зaдoвoљствoм вaс пoзивaмo нa II кoнфeрeнциjу Mрeжe РЦ и ЦСУ Србиje, пoд нaзивoм
"Oдгoвoрнoст дирeктoрa у oбрaзoвнoм систeму Рeпубликe Србиje".
 
Двaнaeст Рeгиoнaлних цeнтaрa и Цeнтaрa зa зa стручнo усaвршaвaњe, oкупљeни у удружeњe Mрeжa РЦ и ЦСУ Србиje, пoзивajу вaс дa сe приjaвитe зa учeшћe нa двoднeвнoj кoнфeрeнциjи: "Oдгoвoрнoст дирeктoрa у oбрaзoвнoм систeму Рeпубликe Србиje" (стручни скуп je звaничнo aкрeдитoвaн oд стрaнe ЗУOВ-a и дoнoси учeсницимa 2 бoдa).
 
Двoднeвнa кoнфeрeнциja и сajaм oбрaзoвaњa бићe oдржaни 16. и 17.oктoбрa 2017. гoдинe, у Врњaчкoj Бaњи, у хoтeлу "Цeптeр" (бивши хoтeл "Звeздa"). Циљнoм групoм су пoрeд дирeктoрa, oбухвaћeни сви прoфили нaстaвникa и вaспитaчa, кao и сeкрeтaри.
 
Кoтизaциja зa кoнфeрeнциjу изнoси 6.900 динaрa и oбухвaтa рaдни мaтeриjaл, oсвeжeњe нa пaузaмa, ручaк зa учeсникe oбa дaнa кoнфeрeнциje и сeртификaт o пoхaђaнoм стручнoм скупу.
 
Приjaву зa учeшћe нa кoнфeрeнциjи мoжeтe извршити искључивo OВДE.
 
Рoк зa приjaву нa кoнфeрeнциjу и уплaту кoтизaциje je 6.oктoбaр 2017.гoдинe
 
Свe битнe инфoрмaциje у вези са кoнфeрeнциjом, нaчином приjaвe и уплaтом кoтизaциje, мoжeтe нaћи у пoзивнoм писму.
 
Прeузмитe Пoзивно писмo
Прeузмитe Aгeнду

Пројекат: Превенција конфликтних ситуација - III радионица - "Рaзвoj стaбилнoсти психe и примeнa тeхникe мoдeлoвaњa у прeвeнциjи сукoбa"

resavanje konflikata iii radionica
На трећој радионици пројеката „Превенција конфликтних ситуација“ учесници су имали прилике да се упознају са техником моделовања која потиче из Н.Л.П. правца којом се може моделовати жељено понашање, као и развојем базичне способности за обраду емоција које у О.Л.И. психодинамском интегративном методу називамо Констаност објекта или „стабилизатором психе“.
Просветни радници, након чланова породице, представљају „значајне одрасле“ на које се деца угледају и од којих уче. Њихово понашање и развој личних способности може имати значајан утицај на завој личности ученика. Коришћењем технике моделовања, понуђена је једна од могућности за лично учење, али и за едукацију ученика о томе како се може „моделовати“ пожељно понашање. Ако постоји особа чије нам се понашање у разрешавању конфликата свиђа, од ње можемо учити и развити вештину коју до тада нисмо имали. При томе је важно упознати се са уверењима те особе, стратегијама које она користи за организацију свог мишљења и физиологијом која прати одређено понашање. Детаљна упутства о овој техници учесници радионице су добили на самој радионици али и у виду презентације коју могу представити својим ученицима.
 
Како развој вештина није довољан без способности за обраду емоција, на овој радионици смо се бавили и развијањем стабилности психе, која је од великог значаја за превенцију конфликтних ситуација. Констаност објекта је способност којом се развија стабилност.
 
Константност објекта је способност која би могла носити надимак „стабилизатор психе“. Кад кажемо да особа имаразвијену константност објекта то, заправо, значи да је њена веза с вољеним објектом стабилизована и постаје проширена унутрашња повезаност, независна од задовољења потреба. Једноставније речено, можемо волети некога и онда када не задовољава наше потребе и жеље, и можемо га „имати у себи“. Тада нисмо зависни од његове физичке присутности. Када је вољени објект неки наш циљ: посао, задатак који смо себи поставили, имамо јасну свест о томе шта хоћемо, независно од тога да ли смо награђени у одређеном тренутку за своје активности, да ли је остварење циља далеко.
 
Константност објекта је наша способност која нам омогућава да будемо стабилни, да имамо стабилне унутрашње представе себе, других људи, стварности, да нас не уздижу и не спуштају превише спољашњи догађаји, задовољење или незадовољење наших потреба и жеља. Ова способност је основа наше психичке-емотивне стабилности.
 
Константност објекта је способност да се унутрашње, менталне представе објекта одржавају стабилнима у времену и простору. Дакле, способност која нам омогућавада ми будемо стабилни и независни. Таква независност укључује блискост и дистанцу. Особе с добро развијеном константношћу објекта су способне за велику блискост и наклоност, али се, такође, осећају самостално, сигурно и слободно, тако да немају очајничку потребу за другима. Константност објекта нам даје јасан осећај сопствених граница и граница друге особе. Знамо где се “једна кожа завршава, а почиње друга”. Када су особе с развијеном константношћу раздвојене, оне то прихватају као реалност и носе се са ситуацијом добро, стабилно. Умеју да се сасвим лепо проводе и саме - имају способност да буду саме. Њихов живот није „покварен“ страхом од губитка вољеног објекта, страхом од самоће, бригом о томе како ће се снаћи ако изгубе свог партнера. Из тога разлога оне нису принуђене да контролишу партнера, своју децу, родитеље(што су нам потребнији други људи, то више имамо потребу да их контролишемо), могу другима “дати простора” (као и себи).
 
Када ученицима помажемо у развоју Константности ми уствари омогућавамо сваком од њих да истраје у изради задатака, да може да учи и ради и када нема непосредне награде, односно не учи само за оцену, помажемо им да науче да истрпе када морају сами да заврше неки задатак, када наставник не може у сваком тренутку баш свакоме од њих да посвети пажњу. Када ученици имају развијену ову способност, смањује се број конфликата међу њима, као и конфликата због борбе око пажње наставника или учитеља.
 
Неке од последица неразвијене Константости су: особа је “кратког даха”, има велике осцилације радних способности, очекује успех преко ноћи. Губи вољу кад не иде лако, кад нема награду за активност одмах, кад је задовољство одложено.Недостатак “самосталне воље”- особа има прекомерну потребу и склоност да се ослања на друге при остварењу потреба, задатака, не може сама. Или “има вољу да нешто ради само кад је са неким“. ”Напред-назад” воља-велике осцилације мотивације - ”полет-па падање у бедак”.Воља која не поштује границе другога, нарцистичке манипулације вољом других. Није тешко препознати ове особине код себе и других.
 
Вежбе захвалности, лепих успомена, лепих сећања развијају Константност и осећај стабилности. Развојем стабилности смањују се негативне последице конфликтих ситуација, као и фрексвенција појављивања конфликата.
 
Учесници радионице су имали прилике да провере своје базичне способности за обраду емоција али су и добили путем електронсе поште готове радионице и презентације које могу применити у раду са ученицима и њима презентовати ове информације које им могу помоћи у њиховом личном развоју. Освешћивање, образовање, знање води ка развоју. Осим тога за све учеснике су обезбеђене и потврде о два сата стручног усавршвања у оквиру установе.
 
Програм овог пројекта проистекао је из „Тренинга за развој вештина превенције и решавања конфликтних ситуација“ акредитованог као краћи облик едукације код Удружења за психотерапију, саветовање и коучинг Србије. Намењен је просветним радицима, али и свима другима који желе да раде на свом развоју.
 
Мирјана Кокерић
Аутор и реализатор пројекта
Акредитовани коуч Удружења за психотерапију, саветовање и коучинг Србије, са Националном лиценцом

Слике

Напишите ваш коментар

0

katalog161718

cpn logomreza www
____________________________

javne nabavke 2017 rcs sajt

Пријатељи сајта

KoBSON logo
srpsko hemijsko drustvodidaktis
 
 
 
 
 
 
 
fizicari2
 

Ко је на мрежи: 46 гостију и нема пријављених чланова

Остали Регионални центри у Србији