Регионални центар Смедерево

Serbian English

ЦПН пројекат - МАТЕРИЈАЛИ - ШТА ЈЕ ОД ЧЕГА И ЗАШТО? Радионица: Чаробне кутије 2

IMG 20180221 095731Радионица "Чаробне кутије" предвиђена је за све учеснике пројекта. Кроз њу се ученици упознају са начинима истраживања особина материјала, бележењем уоченог, критичким промишљањем о стеченим сазнањима.
Учитељица Биљана Обућина довела је ученике трећег разреда ОШ "Јован Јовановић Змај" из Смедерева на другу по реду радионицу "Чаробне кутије".
На самом почетку били су пријатно изненађени истраживачким активностима у оквиру којих су могли да користе само чуло додира и тако упознају особине различитих материјала. Уочили су да поједини материјали имају неке потпуно исте карактеристике, тако да им је било тешко да их разликују ако користе само чуло додира.

Прочитајте целу вест

ЦПН пројекат - МАТЕРИЈАЛИ - ШТА ЈЕ ОД ЧЕГА И ЗАШТО? Радионица: Чаробне кутије 1

IMG 20180213 104832Прва група ученика која је имала прилику да учествује у радионици "Чаробне кутије" у оквиру ЦПН пројекта "Материјали - шта је од чега и зашто?" су ученици трећег разреда ОШ "Димитрије Давидовић" у Смедереву.
Радионица је почела тактилном активношћу. Ученици су имали задатак да чулом додира истражују сакривене музејске предмете и покушају да одреде особине материјала од којих су предмети направљени. Кроз ову активност требало је, између осталог да забележе своја запажања на унапред задатом табеларном формулару.
Након размене запажања, откривања скривених предмета и разговора о томе због чега су за израду предмета изабрани баш ти материјали, уследило је истраживање коришћењем чула вида и оптичких помагала. Помоћу лупа било је веома занимљиво истраживати текстуру материјала. Посебна атракција је свакако дигитални микроскоп, помоћу кога су 50 и више пута увећали посматрану површину.
Аутори и реализатори пројекта су Невена Перић и Милан Марковић

Прочитајте целу вест

Најава предавања о гљивама у Научном клубу Рановац

Научни клуб Рановац организује у среду, 24. јануара са почетком у 12 часова, научнопопуларно предавање ”Гљиве као интернет природе”. Аутори и реализатори су дипломирани биолог – еколог Марко Благојевић и дипломирани биолог Мирјана Лукић.

Циљна група су ученици од петог до осмог разреда основне школе. Циљеви предавања су проширивање знања о царству гива и њиховом значају у природи, развијање интересовања за процесе у природи и разноврснот живог света, развијање свести о значају гљива и очувања животне средине и биодиверзитета.

На следећем ЛИНКУ можете преузети детаљно упутство за учешће, те вас молимо да нajкaсниje дo утoркa, 23. jaнуaрa у 10 чaсoвa пoтврдитe свoje учeшћe и нaвeдeтe имejл oсoбe кoja ћe кooрдинирaти рaдoм скупа из вaшe шкoлe. Податке о школи и контакт особи можете послати на Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. или на Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели..

ЦПН пројекат - Физика на бис

Прва презентација пројекта „Физика на бис“ 30.1.2018. у свечаној сали Музичке школе „Коста Манојловић“ је била изузетно посећена, а сусрет са љубитељима науке и музике веома пријатан и интересантан, и за посетиоце и за реализаторе. Ако нисте присуствовали, погледајте само делић атмосфере и видећете – биће вам жао што и сами нисте учествовали. Али, најбоље тек откријте! Следећи сусрет заказујемо за петак 23.2.2018. у 18 часова у свечаној сали Гимназије у Смедереву.

ЦПН пројекат - расПЕТЉАвање математике

raspetljavanjeКроз пројекат Распетљавање математике ученици се упознају са вештином хеклања и науком која може бити илустрована тим путем, али и науком која се налази у основи те вештине.  
Прва радионица је одржана 22.12.2017. у Регионалном центру Смедерево, и на њој су се учили основни појмови и вежбали основни елементи хеклања. 
Друга радионица је одржана 18.1.2018. На њој је започето практично истраживање света бројева тако што су се учесници бавили представљањем, али и откривањем највећег заједничког делиоца и најмањег заједничког садржаоца датих бројева.

Слике

Остали Регионални центри у Србији